ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
Καθιερώσαμε συναυλίες για πρώτη φορά εκτός αιθουσών σε εμβληματικά σημεία της πόλης. Αναφέρουμε ως παράδειγμα την κεντρική αγορά στο Ενετικό ρολόι, τον χώρο της παραλίας μπροστά από το Δικαστικό Μέγαρο, το δρόμο Β. Μπάλκου, το χώρο μπροστά από την Θεοφάνειο. Μετά από αυτές τις πρωτοβουλίες μας οι χώροι αυτοί καθιερώθηκαν τα επόμενα χρόνια ως συναυλιακοί χώροι.
Τρίτη, 10 Μαρτίου 2009
Το Δημοτικό Ωδείο Πρέβεζας στη "Σκάλα" του Μιλάνου
Πραγματοποιήθηκε από τις 26 Φεβρουαρίου μέχρι 3 Μαρτίου 2009, η καθιερωμένη εκπαιδευτική εκδρομή του Δημοτικού Ωδείου Πρέβεζας στο Μιλάνο.
Κύριος σκοπός του ταξιδιού ήταν η παρακολούθηση παράστασης μπαλέτου με το έργο «Coppelia» στο «ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΑΛΑ» (Teatro alla Scala) του Μιλάνου.Τα αισθήματα από την παράσταση στην παγκόσμιας φήμης αίθουσα, ήταν για τους μαθητές του Ωδείου αλλά και τους συνοδούς τους, ενθουσιώδη.Επιβεβαιώθηκε για άλλη μία φορά ότι ο θεσμός αυτός των εκπαιδευτικών εκδρομών, εμπλουτίζει τους μαθητές και όσους ακόμα συμμετέχουν, με πλούσιες και υψηλής ποιότητας καλλιτεχνικές εμπειρίες. Διαμορφώνεται έτσι μια αντίληψη για την ποιότητα των εκδηλώσεων πολιτισμού, που αποτελεί θετική συνεισφορά στην πόλης μας.Το ΔΣ, ο Διευθυντής και το έμπειρο διδακτικό και διοικητικό προσωπικό, έχοντας επίγνωση του ρόλου του Ωδείου στο Δήμο, θα συνεχίσουν με την ίδια θέληση καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για την απρόσκοπτη και αποδοτική του λειτουργία.
Ο Πρόεδρος
Κώστας Καλέντζης
Κώστας Καλέντζης
10/1/2008 Δημοτικό Ωδείο Απολογισμός 2008 (6ετίας) - Βίντεο
Αναλάβαμε την ευθύνη του Ωδείου με σεβασμό σαυτό για το ρόλο
του στην τοπική κοινωνία, την προσφορά του στον πολιτισμό της πόλης μας, στην εξασφάλιση
εφοδίων στους νέους για την ζωή τους ως πολιτισμικές προσωπικότητες αλλά και ως
επαγγελματίες καλλιτέχνες.
Το Δημοτικό μας Ωδείο
διανύει σήμερα τον 21ο χρόνο.
Παράγει ένα πολιτισμικό αγαθό το οποίο δεν καταναλώνεται ως φευγαλέο
θέαμα αλλά αφομοιώνεται από χιλιάδες νέους μας στα χρόνια λειτουργίας του.
Πολλοί από αυτούς ως δημιουργοί (επαγγελματίες ή ερασιτέχνες) διασπείρουν το
αγαθό αυτό στο Δήμο μας προσδίδοντας τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά του την
ταυτότητά του που τη συνιστούν πχ η πληθώρα πολιτιστικών συλλόγων, μουσικών
σχημάτων, χορωδιών κλπ.
Το Δημοτικό Ωδείο λόγω του έργου που επιτελεί δεν
προσφέρεται για πολιτικές αντιπαραθέσεις. Αναλάβαμε την ευθύνη της διοίκησης
και οικοδομήσαμε στο έργο των προκατόχων μας με τους οποίους είχαμε συνεργασία.
Ως παράδειγμα αξίζει να αναφερθεί η
παρουσία των Προέδρων των προηγούμενων Διοικήσεων στη εκδίκαση της ένστασης
κατά του καταλογισμού στο τοπικό παράρτημα του ΙΚΑ.
Η συγκρότηση του ΔΣ ήταν ανάλογη του ρόλου και της
σπουδαιότητας του Νομικού αυτού προσώπου. Άνθρωποι με θητεία σε φορείς
συνδικαλιστικούς, φορείς πολιτισμού, εκπαίδευσης, της νομικής επιστήμης και
όλων των πολιτικών χώρων στελέχωσαν το ΔΣ.
Με την ανάληψη των καθηκόντων
μας πριν από 6 χρόνια προχωρήσαμε σε επιλογή Διευθυντή με αξιολόγηση προσόντων ύστερα από συνέντευξη 3
από τους 6 συνολικά υποψηφίους παρουσία
όλων των μελών του ΔΣ και του Δημάρχου. Η επιλογή αυτή κρίθηκε απόλυτα
επιτυχής και άμεσα επέδρασε στη μείωση των ελλειμμάτων μισθοδοσίας.
Το επόμενο βήμα ήταν η καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης
και η συζήτηση για τους στόχους υλοποίησης του προγράμματος του συνδυασμού μας.
Παραθέτουμε τους στόχους με τις
ενέργειες του ΔΣ προς υλοποίηση.
1.
Καταγραφή
δεδομένων για την επεξεργασία και την εφαρμογή της πολιτικής μας (εικόνα 1) Διενεργήσαμε
(τέλος 2003) στατιστική έρευνα σε δείγμα του πληθυσμού των γονέων των μαθητών
του Ωδείου και επεξεργασθήκαμε τα δεδομένα για την χάραξη της πολιτικής μας τα
επόμενα χρόνια. Η έρευνα αυτή μας παρείχε τη γνώση και τα εργαλεία για αλλαγές
αναγκαίες και για παρεμβάσεις όσον αφορά τις υποδομές του.
2.
Αξιολόγηση
εκπαιδευτικού προσωπικού Κάθε τέλος ωδειακού έτους συντάσσεται
ερωτηματολόγιο προς τους γονείς για την αξιολόγηση του Ωδείου (Διοίκηση,
Γραμματεία, Εκπαιδευτικό προσωπικό). Η επιλογή προσωπικού κάθε αρχή χρονιάς
γίνεται αξιοκρατικά και με δοκιμαστική περίοδο άσκησης των καθηκόντων για την
επιβεβαίωση της παιδαγωγικής επάρκειας. Αυτό απορρέει από τον οφειλόμενο
σεβασμό στην ιστορία, το κύρος του Δημοτικού Ωδείου αλλά και σεβόμενοι τους
φορολογούμενους πολίτες που αυτοί τελικά μέσω των επιχορηγήσεων του Δήμου το
συντηρούν.
3.
Καθιερώθηκε η
επίδοση ελέγχων προς τους γονείς για την πρόοδο των μαθητών. Συνήθως η επίδοση
του 1ου εξαμήνου γίνεται σε τελετή για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης
πίτας στη Θεοφάνειο ή στο Πνευματικό κέντρο.
4.
Βελτίωση υποδομών και αναβάθμιση υπηρεσιών
(καινούργια όργανα)
Έγινε αγορά καινούργιων οργάνων
(δύο πιάνα, δύο ακορντεόν ένα αρμόνιο). Έγινε αλλαγή ενός μέρους της επίπλωσης
και τοποθετήθηκε σύγχρονος πίνακας πενταγράμμου στην αίθουσα θεωρίας. Αγοράσθηκε
εξοπλισμός για το τμήμα προπαιδείας. Εξοπλίσθηκε για τις ανάγκες διδασκαλίας το
Ωδείο με CD player.
Έγινε εσωτερικά και εξωτερικά βαφή του κτιρίου και ανεδείχθη ένα όμορφο
νεοκλασικό κτίριο αντάξιο της ιστορίας του και του ρόλου του. Τοποθετήθηκαν
κλιματιστικά σε όλες τις αίθουσες (υπήρξε πρόβλημα με τον καύσωνα το 2007 κατά
τη διάρκεια των εξετάσεων). Παρόλα αυτά το ΔΣ σε συνεργασία με το Δ/ντή
κρίνει ότι οι χώροι του Ωδείου είναι ανεπαρκείς και θέτει ακόμα μια φορά θέμα
μεταστέγασής του. Υπήρξε συνεργασία με Δήμο για μετεγκατάσταση σε κτίριο του
Δήμου στο ιστορικό κέντρο.
5.
Μηχανοργάνωση των υπηρεσιών του Ωδείου
Εγκαταστάθηκε καινούργιος υπολογιστής για την σύγχρονη μηχανοργάνωση των
υπηρεσιών του Ωδείου και την εξυπηρέτηση της γραμματειακής υποστήριξης. Αγοράσθηκε
πολυμηχάνημα (φαξ, εκτυπωτής, φωτοτυπικό). Κατασκευάσαμε
βάση δεδομένων για τη συλλογή και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων. ADSL σύνδεση με Internet.
6.
Πρόγραμμα μηχανοργάνωσης Αγοράσαμε το πιο
αξιόπιστο και πλήρες πρόγραμμα μηχανοργάνωσης όλων των υπηρεσιών του Ωδείου και
απομένει η ενημέρωση των αρχείων του για τη χρήση του που θα μειώσει τη
γραφειοκρατία και θα αυξήσει την παραγωγικότητα της γραμματείας και το χρόνο
για πιο δημιουργικές δραστηριότητες.
7.
Δημιουργία μουσικής βιβλιοθήκης Εξοπλίσθηκε το Ωδείο με μουσική βιβλιοθήκη
στη διάθεση των καθηγητών και των μαθητών του Ωδείου.
8.
Αξιοποίηση ντόπιου δυναμικού Αυξήθηκε τα
πρώτα χρόνια ο αριθμός των καθηγητών από 14 σε 18. Σήμερα 20. Αξιοποιήθηκε
ντόπιο δυναμικό που παρέχει σταθερότητα και διάρκεια στη λειτουργία του Ωδείου.
Με κατάλληλη αναδιάταξη (ντόπιοι καθηγητές σε ορχήστρα, χορωδία) δεν υπήρξε
επίπτωση στο έλλειμμα μισθοδοσίας. Αξιοποιήθηκε η καθηγήτρια μονωδίας και στη
θεωρία στην οποία προστέθηκαν ώρες
χωρίς οικονομική επιβάρυνση των μαθητών, προσλήφθηκε επίσης μουσικοπαιδαγωγός
για το τμήμα προπαιδείας.
9.
Μετατροπή
συμβάσεων 9 καθηγητών Τα τελευταία
χρόνια μεγάλο μέρος των δραστηριοτήτων μας με τη γραμματεία του Ωδείου
αναλώθηκε στις διαδικασίες εφαρμογής του Νόμου Παυλόπουλου στο οποίο
υπήχθησαν καθηγητές του Ωδείου. Για τη
διευκρίνιση πολλών θεμάτων έγιναν ταξίδια του Προέδρου στην Αθήνα.
9 καθηγητές που δούλευαν μέχρι τότε με σύμβαση μίσθωσης έργου υπήχθησαν
σε καθεστώς αορίστου χρόνου μετά από αίτηση τους σύμφωνα με το Νόμο Παυλόπουλου
. Δύο απ΄αυτούς παραιτήθηκαν και οι υπόλοιποι 7, από 11-10-2006, κατέλαβαν θέσεις
αορίστου χρόνου, με τις αντίστοιχες ώρες που αναφέραμε στην αρχή.
……………………………………………………………………………………………………………..
10.
Εξέλιξη μαθητικού δυναμικού Λόγω της
οικονομικής κρίσης τα τελευταία χρόνια υπάρχει τάση μείωσης του μαθητικού
δυναμικού. Προσπαθούμε να έχουμε χαμηλά δίδακτρα και να παρέχουμε εκπτώσεις σε
διάφορες κατηγορίες πολιτών μας. Η διαφορά στον αριθμό των μαθητών με τους πίνακες του
απολογισμού του Δ/ντή οφείλεται στο χρόνο καταγραφής του αριθμού. Στο τέλος του
Ωδειακού έτους έχουμε μικρότερο αριθμό λόγω διαρροών (πανελλήνιες κλπ).
11.
Το Δημοτικό
Ωδείο στο Διαδίκτυο, στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Διαφημιστική
καμπάνια Όλες οι
εκδηλώσεις και οι εκπαιδευτικές εκδρομές του ΔΩ καταγράφονται ψηφιακά για το
αρχείο του, τους δημότες και τη διαφημιστική του καμπάνια. Στιγμιότυπα από τις
συναυλίες των καθηγητών του στο τέλος της χρονιάς προβάλλονται στο δικτυακό
τόπο YouTube (αναζητήστε τα με την
αναγραφή της φράσης dimotiko odio prevezas
στο YouTube) Γίνεται μεγάλη διαφημιστική
καμπάνια με αφίσες, φυλλάδια και καταχωρίσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.
Με έγγραφα στις Δ/νσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης διακινήθηκε έντυπο
υλικό σε όλα τα σχολεία της πόλης. Μεγάλης σημασίας ήταν και η διοργάνωση της
καινοτόμου εκδήλωσης «γνωριμία με τα μουσικά όργανα» την οποία παρακολούθησαν
οι μαθητές 4ης, 5ης, 6ης τάξης όλων των
δημοτικών σχολείων της πόλης. Η εκδήλωση αυτή όπως και η προγραμματισθείσα
«παραδοσιακά όργανα» γίνεται θεσμός στο Ωδείο.
12.
Παρέμβαση του Ωδείου στα πολιτιστικά δρώμενα,
ανάδειξη του σημαντικού έργου του στην κοινωνία μας, συμμετοχή των καθηγητών σε
εκδηλώσεις. Εκτός από τις πάγιες εκδηλώσεις του Ωδείου με τη λήξη του
Ωδειακού έτους έγιναν συναυλίες στις οποίες οι δημότες μας ανταποκρίθηκαν με
εντυπωσιακό τρόπο. Στο συνημμένο έγγραφο ενημέρωσης του Δ/ντή υπάρχει κατάλογος
εκδηλώσεων. Σταχυολογούμε μερικές:
Οι εκδρομές που πραγματοποιήθηκαν ήταν:
·
13/03/2004 Στην Αθήνα και παρακολούθηση ρεσιτάλ πιάνου του Δημήτρη Σγούρου
στο Μέγαρο
Μουσικής Αθηνών.
·
20/02/2000 Στην Αθήνα και παρακολούθηση συναυλίας της Κρατικής Ορχήστρας
Αθηνών, στο Μέγαρο Μουσικής.
·
04/03/2006 Στη Βενετία της Ιταλίας και
παρακολούθηση της όπερας “Rigoletto” του Giuseppe Verdi.
·
17/02/2007 Στη Ρώμη της Ιταλίας και
παρακολούθηση συναυλίας της Συμφωνικής Ορχήστρας της Ρώμης, στο Auditorium Sala
Santa Cecilia.
·
08/03/2008 Στη Φλωρεντία της Ιταλίας και
παρακολούθηση συναυλίας με γνωστά αποσπάσματα από όπερες και μπαλέτα, στο
Auditorium Al Duomo.
·
28/02/2009 Στο Μιλάνο της Ιταλίας και
παρακολούθηση του μπαλέτου “Coppélia”
στο Θέατρο της
Σκάλας του Μιλάνου
·
Ακολούθησαν εκπαιδευτικές εκδρομές σε όπερες σε
Βιέννη, Μπρατισλάβα, Σόφια.
·
Προσφυγή στην αρμόδια επιτροπή του ΙΚΑ κατά τού
καταλογισμού ( παραβρέθηκαν οι πρώην πρόεδροι του Δημοτικού Ωδείου). Η απόφαση
που εκδόθηκε ήταν ευνοϊκή για το Ωδείο.
·
Η
νομική διεκδίκηση του ΙΚΑ σε βάρος του Ωδείου κόστους πάνω από 700000 €
συνεχίζεται.
·
Το
Ωδείο με το Δήμο παράσχει νομική και ηθική στήριξη (στο Β/βάθμιο δικαστήριο) σε
προηγούμενο Πρόεδρο που καταδικάσθηκε για το προηγούμενο θέμα (καταλογισμός
ΙΚΑ) σε πρώτο βαθμό.
Θεσμός των εκπαιδευτικών εκδρομών. Πρέπει να συνεχίσει
Άλλα μέτρα που η διατήρησή τους πιστεύουμε ότι συμβάλουν στην ομαλή
λειτουργία του ΔΩ και ενισχύουν το κύρος του:
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και καλλιτεχνικού έργου του Ωδείου (με
ερωτηματολόγιο στο τέλος της Ωδειακής χρονιάς)
Αξιοκρατικές προσλήψεις – Δοκιμαστική
θητεία καθηγητών – Επιμορφώσεις - Θεσμός υποτροφιών - Επίδοση ελέγχων – Βιβλίο
διδασκαλίας
ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου